McDonalds, en brors dilemma?!

Idag följde jag med min syster och min mamma till Huddinge för att hjälpa dem med ett ärende, och därefter var vi på McDonalds.. Systern bjöd mig på en god Verona Grande, mums! Senare när vi gick ut tillsammans hälsade hon på sin vän och var trevlig mot henne, sen lade jag märke till en grupp längre fram som kollade snett och förolämpande mot henne, även när hon passerade. Blicken följde och den var väldigt negativ, det var som om de såg ner på min syster.

De började viska och prata illa om henne, och det såg ut som en av killarna höll på att peka fingret mot henne samtidigt som tjejen i gruppen tittade förolämpande på henne. Jag blev så sur, jag kan bara inte hålla mig och gå därifrån. Jag har stolthet. Hon stod inte upp för sig själv, så jag ville försvara henne, så jag vände mig och gav en arg blick mot gruppen samt tjejen som fortsatt titta på min syster även efter hon passerat, och jag sade i en arg ton:

"Har ni inget bättre för er?"
Gruppen: Va?
"Kolla på er själva och sluta kolla på min syster på det viset"

Sen blev de tysta och kollade iväg. Jag var arg så jag kunde inte hålla mig och ville verkligen försvara min syster, men jag tror inte det uppskattades alls. Hon blev arg på mig och sa att jag förolämpade och skämde ut henne? Va?? Förväntar hon mig att vara apatisk och inte bry mig om min familj? Det är verkligen inte min stil och jag står för det jag gjorde även om hon fortsätter vara sur på mig. Hon ville bråka och tjafsa men jag gick bara därifrån.. Usch, familjedrama, men jag älskar min familj.

Agerade jag fel?
- Kapten Citrus

Kommentarer
Postat av: Anonym

hon kanske inte bryr sig? hon har själv en blogg klart att folk stirrar. det finns alltid haters och lovers :)

2009-08-28 @ 16:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0